Fuhh...genap seminggu me tak update blog! Kenapa jadik begitu....??? sebab-sebabnya adalah...jeng..jeng...jeng.....!!!
1) sibuk yang teramat! (alasan ajer nie)
2) Idea yang tak kunjung-kunjung tiba, dok tunggu dari pagi bawak ke petang, petang pulak bawak ke malam, dari malam sampailah ke pagi...tak juga dia menjengah me!
Oleh sebab musabab itulah wahai kawan-kawan, sahabat handai, rakan taulan, sedara mara, sepupu sepapat kenapa blog ini bersawang untuk seminggu!
Sekian, untuk makluman.
A journey as a wife, a mother, a daughter, a sister, a friend and that's what all about
Monday, June 28, 2010
Monday, June 21, 2010
KL - Rembau - Taiping
Mula-mula sekali nak wish happy father's day untuk semua bapa-bapa dan teristimewa untuk my hubby and my arwah ayah.
Alhamdulillah, kenduri tahlil di KL dah pun selesai Sabtu malam tempohari, so pagi Ahad semalam me, hubby and anak-anak balik ke rumah my sis kat Rembau..hooorraay!
Gumbiranya rasa hati walaupun cuma dapat balik sekejap cukuplah untuk lepas rindu nak jumpa my sis dan........me dapat makan durian, pas tu kakak me masak lauk yang sangat sedap (lauk tu simple jer agaknya time lapar kut..hahhaha) and thanks to hubby sebab belikan egg tart yang sangat enak tu.
Kebetulan semalam father's day so my nieces hanis and ainul buat cheese and chocolate cake (2-2 cake itu sedap bangat!) lepas nie kalau time raya tak payah beli cake kat luar lagi, masing2 dah pandai buat cake. Besar sudah anak-anak buahku.
Semalam jugak kami pulang ke Taiping and reached here almost 12:00 am.
Alhamdulillah, kenduri tahlil di KL dah pun selesai Sabtu malam tempohari, so pagi Ahad semalam me, hubby and anak-anak balik ke rumah my sis kat Rembau..hooorraay!
Gumbiranya rasa hati walaupun cuma dapat balik sekejap cukuplah untuk lepas rindu nak jumpa my sis dan........me dapat makan durian, pas tu kakak me masak lauk yang sangat sedap (lauk tu simple jer agaknya time lapar kut..hahhaha) and thanks to hubby sebab belikan egg tart yang sangat enak tu.
Kebetulan semalam father's day so my nieces hanis and ainul buat cheese and chocolate cake (2-2 cake itu sedap bangat!) lepas nie kalau time raya tak payah beli cake kat luar lagi, masing2 dah pandai buat cake. Besar sudah anak-anak buahku.
Semalam jugak kami pulang ke Taiping and reached here almost 12:00 am.
Saturday, June 19, 2010
Keboringan Mula Melanda...
The owner of this blog would like to dedicate this song to her brothers;
Lebih tua dariku
Harap sabar menunggu
Kepulanganmu ku tunggu
Bukan maksudku mendiam
Tiada niat menyimpan dendam
Hakikatnya rindu yang mendalam
Jalan ini kan membantu
Hari esok siapa yang tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua
Pagi yang gelap
Kini sudah terang
Aku adikmu
Dan engkau abang
Ku amat merindui kamu
Pagi yang gelap
Kini sudah terang
Aku adikmu
Dan engkau abang
Inginku ulang ke masa dulu
Tak akan putus hubungan kita
Tarik nafas lega kerna aku tak apa-apa
Jalan ini kan membantu
Hari esok siapa yang tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua
Lebih tua dariku
Harap sabar menunggu
Kepulanganmu ku tunggu
Bukan maksudku mendiam
Tiada niat menyimpan dendam
Hakikatnya rindu yang mendalam
Jalan ini kan membantu
Hari esok siapa yang tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua
Pagi yang gelap
Kini sudah terang
Aku adikmu
Dan engkau abang
Ku amat merindui kamu
Pagi yang gelap
Kini sudah terang
Aku adikmu
Dan engkau abang
Inginku ulang ke masa dulu
Tak akan putus hubungan kita
Tarik nafas lega kerna aku tak apa-apa
Jalan ini kan membantu
Hari esok siapa yang tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua
Gumbiranya Hati Ini....
Me nak ucapkan tq, tq, tq and a thousand tq to my hubby sebab minggu nie hubby ajak me balik rumah kakak me kat rembau. Today after office hour (yup, arinie Sabtu, me kena kerja huhuhuhu...) fetch my parents in law kat Ipoh dulu then balik KL, malam nie family hubby's side ada buat kenduri tahlil, then insya-Allah Sunday morning will go back to my sis house yahoooooooooo! Tak kisahlah eventhough it's only a day trip, janji leh jumpa my sis and her family.
Me ada confession nk buat to hubby..hehehheheh....!
Dear hubby, since last 2 to 3 weeks actually me craving for this;
1) durian yang di tanam oleh arwah ayah me
2) food yang dimasak oleh kakak me yang sangat pandai masak (ini adalah ayat bodek)
3) tart telur yang sangat sedap yang dijual di pekan berdekatan rumah my sister
Sekian.
Me ada confession nk buat to hubby..hehehheheh....!
Dear hubby, since last 2 to 3 weeks actually me craving for this;
1) durian yang di tanam oleh arwah ayah me
2) food yang dimasak oleh kakak me yang sangat pandai masak (ini adalah ayat bodek)
3) tart telur yang sangat sedap yang dijual di pekan berdekatan rumah my sister
Sekian.
Friday, June 18, 2010
Karate Kid!
Last week, hubby ajak me, yasmin and ammar tengok movie (masa tu Karima tak balik Kemboja lagi so Aleesya tinggal kat rumah nak bawak, nanti dia boring, meragam pula) so just 4 of us. Ammar and Yasmin request (mom's request actually through anak2..hehehhe) nak tengok Karate Kid.
Best gak citer tu, both me and Ammar enjoy the movie samalah dengan hubby. Cuma Yasmin tak berapa nak enjoy dengan movie tu, dia kata nie movie orang 'boy', everytime dia boring dia akan cuba bangun tengok orang sekeliling pas tu duduk balik, pastu bangun lagi, kesian kat dia, everytime dia bangun me or hubby terpaksalah advice dia suruh duduk balik, explain kenapa tak boleh nak buat camtu because it will disturbing other audience. Cakap sekali dia buat lagi, dia dah boring tahap gaban lah tu..hahhaha...ok lah Cik Yasmin nanti kita ajak ayah tengok cerita yang yasmin tak boring ya.
note : me suka betul dengan Jaden Smith (anak Will Smith) tu, he's such a good actor.
Best gak citer tu, both me and Ammar enjoy the movie samalah dengan hubby. Cuma Yasmin tak berapa nak enjoy dengan movie tu, dia kata nie movie orang 'boy', everytime dia boring dia akan cuba bangun tengok orang sekeliling pas tu duduk balik, pastu bangun lagi, kesian kat dia, everytime dia bangun me or hubby terpaksalah advice dia suruh duduk balik, explain kenapa tak boleh nak buat camtu because it will disturbing other audience. Cakap sekali dia buat lagi, dia dah boring tahap gaban lah tu..hahhaha...ok lah Cik Yasmin nanti kita ajak ayah tengok cerita yang yasmin tak boring ya.
note : me suka betul dengan Jaden Smith (anak Will Smith) tu, he's such a good actor.
Tazkirah Jumaat
BESARNYA makna DOA YANG KITA LUPAKAN - semasa duduk antara dua sujud
Dalam tidak sedar.
Setiap hari kita memohon didalam solat kita..tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami.. sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini..
Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..
Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah
Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Diamlah sejenak,
buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah seperti membuka diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil
Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah
Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,
Warhamni (sayangi aku)
Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak terhitung besarnya
Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima
Ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup Berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu..
Wajburnii (tutuplah aib-aibku)
Warfa'nii (angkatlah darjatku)
Warzuqnii (berilah aku rezeki)
Wahdinii (berilah aku petunjuk)
Wa'Aafinii (sihatkan aku)
Wa'fuannii (maafkan aku)
Setelah selsai, diamlah sejenaklalu sampaikan rasa syukur kita
Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja..
Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu
tetapi hati antara tidak dan mahu pantaslah Allah perlakukan kita begitu.
Note : Received by email from my sister
Dalam tidak sedar.
Setiap hari kita memohon didalam solat kita..tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami.. sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini..
Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..
Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah
Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Diamlah sejenak,
buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah seperti membuka diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil
Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah
Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,
Warhamni (sayangi aku)
Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak terhitung besarnya
Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima
Ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup Berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu..
Wajburnii (tutuplah aib-aibku)
Warfa'nii (angkatlah darjatku)
Warzuqnii (berilah aku rezeki)
Wahdinii (berilah aku petunjuk)
Wa'Aafinii (sihatkan aku)
Wa'fuannii (maafkan aku)
Setelah selsai, diamlah sejenaklalu sampaikan rasa syukur kita
Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja..
Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu
tetapi hati antara tidak dan mahu pantaslah Allah perlakukan kita begitu.
Note : Received by email from my sister
Mr. Mama
Alhamdulillah, hubby selamat sampai from outstation this morning 4:30 am, nasib baik sedar waktu hubby call, kalau tidak mau sampai ke siang dia tunggu kat luar.
Hari ni hubby cuti, bila bangun pagi tadi hubby kata tak payahlah hantar anak-anak ke nursery, nak spend time dengan anak-anak katanya. Wokey bos! kita ikut ajer, jadi Mr. Mama lah hari nie ya.
So to hubby, enjoy your day with the childrens and good luck.
Subscribe to:
Posts (Atom)





