Tuesday, January 11, 2011

MIL Birthday!

Hari ini 11 Januari 2011, birthday ibu mertua ku, Pn. Siti Zaleha. Happy Birthday Mama!Semoga Allah s.w.t mengurniakan kesihatan yang baik serta melimpahkan segala rahmat dan kebaikan buat mama dunia akhirat, Amin!

Aku ingat lagi beberapa tahun yang lepas, waktu tu kiranya aku baru-baru jugak lah kahwin, sebagai anak perempuan memang hobi kitalah kan pantang jumpa aje benda cantik mulalah nak belikan untuk mak. Aku ni dah lama jadi yatim piatu, so belikan lah untuk bonda mertua. Tapi yang peliknya setiap kali aku belikan cenderahati untuk mama, pasti tak lama lepas tu dia akan balas balik dengan hadiah yang lain kat aku, bukan sekali dua, malah boleh dikatakan setiap pemberian aku akan dibalas, bila jadi cam gitu aku jadik bertambah pelik + hairan dan di satu hari yang indah aku pun tanyalah kat mama, kenapalah setiap kali aku bagi hadiah dia balas balik, dia tak suka ke ngan hadiah tu.

Rupa-rupanya mama agak kekok, almaklum, mama tak ada anak perempuan so bila kita belikan hadiah dia akan rasa segan, tak biasa. Kenalah pulak explain pada ibunda tersayang yang setiap pemberian aku tu adalah ikhlas tanpa mengharap apa2 in return.

No comments:

Post a Comment