Tuesday, February 8, 2011

Seremban - KL - Ipoh - Taiping

chinese new year holiday dah pun berakhir, aku pun alhamdulillah dah selamat kembali ke tanah taiping!...kembali ke alam nyata, dah pun start keje last monday.

hari tu sebelum bertolak balik ke taiping sempat jugaklah aku singgah ke zoo negara, anak2 request, dah kebetulan lalu hubby pun kata singgah ajerlah! cuaca agak panas, berpeluh2 jugaklah kita orang, tak perlah yang penting anak2 enjoy!

perjalanan ke utara melalui highway dah mula nak sesak, sebabnya PLUS tutup laluan sebelah ke utara untuk laluan kenderaan ke selatan yang memang sesak teruk, nak tak nak hubby terpaksa exit kat Sungkai, so kami terpaksalah ikut jalan lama nak ke ipoh (nak singgah umah MIL). Jangan kan kat highway, saper-saper yang ikut jalan lama nak ke arah selatan pun akan mengalami kesesakan yang teruk, kesian betul kat dia orang, syukurlah aku nak ke arah utara.

sampai umah mother in law dah dekat nak maghrib, kami gerak balik ke taiping around 10pm, anak2 masuk ajer dalam kereta tak lama lepas tu semua tertidur...kepenatan, aku pun..zzzzzzz...kesian kat hubby drive sensorang tak ada geng nak berborak, so sorrylah hubby, i pun tumpang penat anak2..hehhehehe!

No comments:

Post a Comment